פרויקטים וייעוץ

טיוב נתונים

"המשאב היקר ביותר בעולם הוא כבר לא נפט, אלא נתונים".

The Economist, May 6th 2017

טיוב קטלוג הוא תהליך שכולל השבחה והעשרה של איכות קטלוג הפריטים הקיים. למה זה טוב אתם שואלים? כיום כל עסק משתמש בניתוח נתונים כדי להתייעל, לשפר את השירות, המכירות והפעילות השוטפת. ככל שהנתונים יותר מדויקים ומהימנים כך הארגון תוך זמן קצר יכול לנתח את הנתונים ולהפיק מהם ערך וכתוצאה להתנהל בצורה מדויקת ואיכותית יותר. בסביבה תחרותית של היום ניהול של נתונים הוא צורך בסיסי של כל ארגון – וניהול קטלוג נכון מאפשר לזהות שינוי מגמות ולהגיב בהתאם.

 

מי צריך טיוב נתונים?

אחרי שהבנו את החשיבות הרבה של בניית קטלוג הפריטים, נבין מי צריך שירותי טיוב קטלוג. את טיוב הנתונים נדרש לבצע על מאגר נתונים קיים. כל ארגון מודרני עובד עם מאגר נתונים בסדר גודל משתנה. עקב צרכי ארגון משתנים, שינויים בהוצאות ובמבנה השווקים – יש צורך לעדכן בהתאם את מאגר נתונים ואי ביצוע התאמות יגרום לבעיות באיכותו. כל ארגון שעובד עם נתונים צריך לעשות טיוב קטלוג מדי תקופה כדי להמשיך להפיק ערך מניתוח הנתונים. ההנחה אומרת שאם נתון עולה שקל וטיוב עולה עשרה שקלים אזי תיקון ההשלכות של נזקי נתונים שגויים יעלה 100 שקל - כך שמדובר בהשקעה משתלמת.

 

חשיבות איכות הקטלוג

התנהלות תקנית של ארגון מחייבת קבלת החלטות מהירה ותיאום תמידי בין הגורמים השונים, בנוסף לניהול תקני של תהליכים. כל אלו מחייבים גישה לנתונים איכותיים. היעדר נתונים איכותיים יגרור תהליכי שיווק לקויים, חוסר תיאום, שירות לקוי, פגיעה בתדמית ובמוניטין, מחזור מכירה איטי ועוד. חשוב להבין שכמו כל דבר אחר גם הנתונים מתיישנים ולכן שימוש בנתונים ישנים ולא רלוונטיים משפיע אף הוא על פעילות העסק – הפקת מסקנות שגויות מניתוח נתונים תשפיע על נכונות ההחלטות עסקיות שמתקבלות. בשל כך, את טיוב הקטלוג יש לבצע בצורה מחזורית ובעקביות. קטלוג טוב גורם לכל הנתונים לדבר בשפה אחת ומאפשר לנהל קטגוריות הפריטים בדרך מיטבית.

 

התייעלות ארגונית באמצעות טיוב קטלוג נתונים

כולם מדברים על התייעלות כל הזמן, זה לא סתם – ההתייעלות הכרחית בעולם תחרותי בו כל ארגון צריך לבלוט ולייצר ערך. התייעלות מתבצעת תמיד, היא מאפשרת לשפר את נאמנות הלקוח. באמצעות מאגר נתונים מדויק אודות כל לקוח ניתן להתאים מוצרים, לתת שירות איכותי, להגדיל את המכירות באמצעות זיהוי צורך, לעלות על בעיות ולטפל בהן בזמן ועוד. לקוח שמרגיש שמבינים אותו יישאר נאמן לארגון גם אם זה יעלה לו מעט יותר מהמתחרה. לחילופין לקוח שמקבל מידע שגוי או תיעדוף שגוי ימהר למתחרה שיתן לו מענה איכותי יותר.

 

מי אחראי על טיוב קטלוג הנתונים?

כאשר ארגון מבין את החשיבות שיש לאיכות הנתונים והשפעתה על הפעילות השוטפת שלו – האגון חייב להקצות משאבים אנושיים שיוסמכו לטפל בנתונים. חשוב להבין שמדובר בתפקיד שדורש אחריות וסמכות ולכן חייבים להקצות לתפקיד מישהו שיטפל רק בזה ולא כסמכות נוספת. בנוסף, חשוב לבצע הדרכות לכל הדרגים בארגון לגבי חשיבות דיוק הנתונים. כך שכל מידע שמתועד במערכות השונות יעבור בקרה מהירה כדי שיהיה מדויק ונכון.

 

שימוש בטכנולוגיה מתקדמת

במקביל לנקיטת פעולות טיוב קטלוג נתונים והגברת המודעות בארגון, מומלץ להשתמש בתוכנות וכלים מבוססי טכנולוגיה בכדי לנהל נכון את הנתונים. חשוב להבין שמדובר במנגנון נוסף ולא עיקרי. כיוון שמרבית הכלים נותנים מענה חלקי בשל היותם מוגבלים. קיימים כלים טכנולוגיים אשר כוללים פונקציות זיהוי שונות שמאפשרות לתקן נתונים בזמן אמת, לזהות בעיות במאגרי נתונים ולהציף אותן, וחלק מהתוכנות יודעות לטפל בחלק מהבעיות. ישנם כלים בסיסיים וכלים מורכבים. השקעה בכלים מסוג זה דורשת מיומנות והשקעה כספית שיכולה להגיע לסכומים גבוהים. לכן יש לוודא כי הטכנולוגיה תומכת בשפת הארגון וכי ניתן להקצות אנשים בעלי מיומנות וידע שיוכלו לתפעל אותה.

 

כיצד שירותי טיוב נתונים פועלים עבור ארגונים?

ארגון שרוצה לחסוך בעלויות יכול להיעזר בשירותי מיקור חוץ של טיוב נתונים ולקבל מענה מקצועי לשיפור איכות הנתונים בארגון. השירות מאפשר לארגון להקצות את המשאבים לפעילות הליבה בה הוא מתעסק יחד עם התייעלות באמצעות מערך טיוב נכון. סיוע מקצועי בבניית קטלוג נתונים איכותי מאפשר גם להוביל תהליכים בארגון הקשורים לתיעוד נכון ומניעת טעויות אפשריות.

 

בחירת חברה מקצועית ואמינה

כשבוחרים חברה המציעה שירותי טיוב קטלוג חשוב לבחון היטב שמדובר בחברה מקצועית, אמינה וותיקה. ראשית מדובר במאגר נתונים חשוב שיש לו השלכות על ההמשכיות העסקית. שנית כל מידע שיזלוג החוצה עלול לסכן את העסק ולחשוף אותו לתביעות משפטיות. לכן, מעבר להיותה מקצועית על החברה המציעה שירותי טיוב להיות אמינה מאד ובעלת רגישות רבה. כדי להבין את טיב החברה חשוב לדעת עליה כמה שיותר, לאסוף מידע על המוניטין שלה, לבדוק באילו שווקים היא פועלת, באילו תחומים היא מתמחה ומה הניסיון שלה בתחום. במקביל ניתן לקרוא ביקורות ולחפש מידע באינטרנט או לשוחח עם חברות שהסתייעו בשירותיה.

 

חברת מינט היא חברה המתמחה בפתרונות בניית, טיוב וניהול קטלוגים עבור עסקים קטנים וגדולים. בנוסף, החברה מציעה פתרונות מותאמים המאפשרים ניהול והערכת סיכונים, ניהול פרוייקטים, פתרונות שונים בעולם הרכש ושרשרת ההספקה. ייעוץ וכלים מקצועיים המאפשרים לעסקים להתמנף להתייעל, להגדיל את ההכנסות ולפעול לצמצום עלויות.

טיוב נתונים