ניהול רכש

ניהול רכש לארגונים הוא גורם משמעותי מאוד בכל מה שקשור בכסף שלכם ובכלל בעסק שלכם. ניהול רכש מאפשר לכם לרכוש מוצרים או שירותים במחירים זולים יותר מאשר אם הייתם פשוט מתקשרים לחברה מסוימת ומבקשים את שירותיה.

זה עובד בצורה פשוטה מאוד: אתם ממנים מנהל רכש בחברה שלכם ותפקידו לנהל משא ומתן ולהוזיל עלויות לכל מוצר או שירות שהחברה שלכם רוצה לקנות.  ניהול רכש מסייע לא רק להוזיל עלויות, אלא גם לקבל תוצאות טובות יותר, מהסיבה הפשוטה שמנהל רכש מקצועי מכיר ויודע למי לפנות והוא מבין איך לנהל נכון משא ומתן וכמובן, איך להשיג את מה שהוא רוצה.

מנהל רכש אחראי גם לבצע ניהול מלאי מקצועי ולדעת בזמן אמת כמה מוצרים נרכשו, מה קיים במחסני החברה ומה צריך עוד להזמין. מעבר לניהול מלאי מקצועי, הוא כמובן נמצא בקשר שוטף עם חברות חיצוניות שמספקות לעסק שלכם שירותים ומנהל הרכש גם צריך להכיר את כל גורמי המפתח בכל חברה חיצונית שעמה אתם עובדים, שיכולים לסייע לו לנהל קניינות טובה ומשתלמת יותר.

כולם צריכים מנהל רכש

בגדול התפקיד של מנהל רכש הכרחי בכל חברה באשר היא. מנהל רכש הוא האיש שדואג להתעסק עם ההוצאות שלכם והוא זה שיודע איך לבחור בחברה הנכונה, שתספק לכם את השירות או המוצר הטובים ביותר, במחיר המשתלם ביותר עבורכם. אין בעל עסק שלא זקוק למנהל רכש והתשלום עבור מנהל רכש משתלם בכל היבט אפשרי. תהיו בטוחים שללא מנהל רכש, הכסף שתבזבזו על הוצאות על מוצרים או שירותים, שיכלו להיחסך אם היה לכם מנהל רכש, יהיה הרבה יותר גדול מהמשכורת שאתם משלמים לעובד.

ההבדל בין ניהול רכש מוצלח לכושל

ההבדל בין ניהול רכש מוצלח לכושל הוא תהומי והוא מתבטא קודם כל בכסף שלכם. כדי להיות בטוחים שמנהל הרכש שלכם עושה את העבודה כמו שצריך, חשוב כמובן לבחור בעובד מקצועי ומנוסה ובכל אופן, תמיד לוודא מה קורה סביבכם בשוק. חשוב שתדעו, שהמשכורת שמשלמים למנהל רכש מקצועי בארץ היא לא נמוכה ולעיתים אופציה של רכש באאוטסורסינג יכולה להיות עדיפה עבורכם.

מה זה אומר רכש באאוטסורסינג?

רכש באאוטסורסינג פועל בשיטה של מיקור חוץ. זה אומר שאתם משלמים לחברה בחו"ל, שמספקת לכם שירותי רכש מקצועיים, רק בעלויות נמוכות משמעותית. מיקור חוץ כשמדובר על רכש ובכלל, מאפשר לכם להעסיק עובד מקצועי בהרבה פחות כסף ואפילו לא לשלם על מקום הישיבה שלו. כשמדובר על ניהול רכש, הרבה פעמים האופציה הזו עדיפה לא רק מבחינת המשכורת הנמוכה יותר שאתם משלמים לעובד הזה, אלא גם מבחינת זה שמנהל רכש בחו"ל מכיר יותר חברות, שיכולות לספק לכם מוצרים, שירותים ומחירים טובים יותר. לא מתפשרים על ניהול רכש - בשורה התחתונה, לא משנה מהיכן מנהל הרכש שלכם מגיע, חשוב מאוד לבחור בעובד אחראי ואמין, שאתם סומכים עליו ועל המקצועיות שלו. ניהול רכש וקניינות נכונה הם תנאי הכרחי להצלחה העסקית שלכם. 

  • ניהול רכש לעסקים